Wednesday, October 21, 2009

Kahwin untuk Seks

Perkahwinan dan Seks

Isu ini merupakan bersangkutan antara satu dengan yang lain. Saya tertarik apabila membaca isu lama tetapi ada baiknya juga kita baca untuk mendapatkan ilmu pengetahuan tentang perkara ini.

Tajuk Artikel adalah berkaitan "Salahkah Berkahwin Kerana Seks" dari laman IKIM, artikel ini memberi pendapat tentang perkahwinan misyar yang pernah menjadi perbahasan hangat pada satu ketika dahulu.

Apabila kita tengok pada tajuknya sahaja, sudah tentu boleh kita katakan perkahwinan dilangsungkan adalah diatas dasar cinta, kemahuan, agama dan juga seks.

Tanggungjawab juga harus dipikul untuk menjadi seorang suami dan bapa kepada keluarga. Perkahwinan bukanlah sekadar melepaskan hawa nafsu seks semata-mata.

Walaubagaimanapun perkahwinan dan seks tidak dapat dipisahkan, dimana ia merupakan kemahuan suami dan isteri.

Pada dasarnya juga artikel ini menyatakan pada hasrat perkahwinan pasangan tersebut dan niat mereka untuk berumah tangga. Pandangan yang diterima, perkahwinan merupakan ikatan perjanjian diantara kedua-dua belah pihak untuk mengukuhkan lagi zuriat keturunan dan meninggalkan perkara yang mungkar.

Seronok juga baca artikel sebegini.... cuma perkahwinan misyar ini tidaklah begitu teruk untuk dijadikan bahan hinaan atau cercaan. Tidak seperti yang kita sangkakan, yang penting kemungkaran tidak bermaharajalela...





1 comment:

  1. Saya akan sangat merekomendasikan layanan pinjaman Mr Pedro kepada siapa pun yang membutuhkan bantuan keuangan, dan mereka akan membuat Anda tetap di atas direktori tinggi untuk kebutuhan lebih lanjut. Sekali lagi, saya memuji diri Anda dan staf Anda untuk layanan dan layanan pelanggan yang luar biasa, karena ini adalah aset besar bagi perusahaan Anda dan pengalaman yang menyenangkan bagi peminjam seperti saya. Berharap yang terbaik untuk masa depan Anda. Pak Pedro adalah cara terbaik untuk mendapatkan pinjaman mudah, ini email mereka. pedroloanss@gmail.com Atau WhatsApp: +18632310632   Terima kasih telah membantu saya dengan pinjaman sekali lagi dengan tulus hati saya selamanya berterima kasih.
    Anda dapat menghubungi Mr Pedro Jerome untuk bantuan keuangan berikut seperti Home Loan, Car Loan, Business Loan, Personal Loan, Merchant Loan,

    ReplyDelete